Nuffnang Ads

HeartBeat Ads

Perlu Ke Gadget Melambak Dalam Blog?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Hari ni saya blogwalking.
Mula-mula oklah. Dah lama-lama, makin sakit hati pula.

Nak tau kenapa?
Sebab blog yang penuh dengan gadget-gadget

Dahlah internet tak berapa nak laju. 
Ditambah lagi dengan blog-blog yang penuh gadget-gadget yang dari pandangan saya kebanyakannya tidak perlu.
Sebab tulah, saya pun jadi "fed up" nak "blogwalking" lagi.

Kepada akak-akak, abang-abang, adik-adik & lain-lain,
Saya tau kebanyakan blogger kat sini adalah "KAKI HIAS"

Tapi,
Kalau nak hias pun berpada-padalah. Gadget yang tiada guna/takda function pun main sumbat aje. Korang tau tak, dengan berbuat demikian ia boleh melambatkan proses "loading" blog korang dan ini boleh menjejaskan visitor-visitor yang lain untuk singgah ke blog korang. Cuba korang bayangkan apa perasaan korang kalau blog yang korang singgah tu lambat loading. Mesti sakit hati kan. Haa, itulah perasaan aku masa tu.

Saya tau korang pun mahu jadikan blog korang cantik dan menarik kan? Samalah macam saya. Sekarang ni pun, saya sedang cuba untuk ringankan blog saya.

Mungkin segelintir blogger tidak puashati dengan post saya ni. Tapi percayalah, ini semua untuk kebaikan untuk kita sesama blogger tak begitu.

Ok
Thats all for today,
Harap korang ambil iktibar,
Assalamualaikum and goodbye :)

No comments:

Post a Comment